Videók

BMW e30 325i VERSENYAUTÓ

Gyártás éve: 1989
Motor: 2494 cm3-es, 6 hengeres OTTO motor
Teljesítmény: 191 LE (143 kW)
Sebességváltó: 5 fokozatú manuális váltó
Végsebesség: 210 km/h

Az autó története 1989-ben kezdődött, amikor is egy decens orvos megvásárolta egy hamburgi BMW szalonban magának és családjának (talán ez az oka, hogy 4 ajtós és nem a kupé változat mellett döntött) ezt a csodás e30-as BMW-t. Az autó 20 éves korában, kiváló műszaki és esztétikai állapotban került Magyarországra, pontosabban Egerbe. Itt  amatőr rally autót faragtak belőle. Miután elkészült, kisebb-nagyobb helyi, illetve környékbeli amatőr versenyeken szerepelt. A pénzhiány és a válság elérte az akkori tulajt is, és lerakta az autót két évre, amit mi 2014 májusában megvettünk. Az autót szétszedtük, felújítottuk (nem sok munka volt vele), új profi csövet kapott és átfestettük fehérre, ugyanis eredetileg sötétzöld volt. A habot a tortára a spéci INTRAX futómű tette fel, természetesen több apró „okossággal” együtt, mint pl. kemény szilentek, üvegszálas karosszéria elemek stb. Így már 2014-ben elindult az osztrák Histo cup BMW 325i Challange kupájában, de még 2015-ben is futott két versenyt, majd a csapat úgy döntött, hogy kiszáll ebből a kupasorozatból, és 2016-ra felkészíti az autót a hazai historic rallyra.
Jelenleg az autó FIA 5292 homológ, és a hazai historic szabályoknak megfelelően van felépítve. Többek között 2016-ban új motort és futóművet kapott, valamint új párost.          

Érdekességek:

Egyedi bilstein gátlók, majdnem 200 lóerős széria motor, önzáró sperr differenciálmű stb.